27 Mayıs 2024 Pazartesi

Haftanın çocuğu etkinliğinde öğretmenimize yazdığımız mektup (2022)











BABANIN KALEMİNDEN ÖĞRETMENİMİZE MEKTUP


Oğlum Yağız Mert’i anlatmaya bu kağıdın yeteceğini düşünmüyorum ama yine de bir yerlerden başlamak gerekir.

Yağız Mert, sınıfındaki diğer arkadaşlarına göre +1 fazla kromozoma sahip bir down sendromlu çocuktur. Bu ekstra kromozom, ona yarardan değil zarar verdi ve çeşitli sağlık sorunları yaşamasına sebep oldu. Bunları anlatmanın ve, geriye dönüp bakmanın kimseye bir faydası olmayacağını düşünüyorum. Ancak bilmenizi isterim ki, geçen zamanda Yağız hayata karşı o kadar mücadeleci ve istekli oldu ki, şükürler olsun bugün sizin sınıfınıza kadar geldi. Down sendromlu olması, onun diğer arkadaşları gibi istekleri ve beklentileri olmayacağı anlamına gelmez. Aksine, Yağız’ın da diğer çocuklar gibi duyguları, istekleri, beklentileri ve hevesleri olacaktır. Bazen sevdiği şarkıyı veya oyunu bulduğunda sizden ısrarla tekrar tekrar açmanızı, söylemenizi ya da oynamanızı isteyecektir. Biz evde bu duruma alıştık. Yağız, çok sevecen ve arkadaş canlısı bir çocuktur. Enerjisine bazen yetişemeyebilirsiniz. Yağız’ın farklı olduğunu diğer arkadaşları fark edecektir. Bununla başa çıkmak bazen zor oluyor ancak sizin rehberliğinizde bunu aşacağız. Farklılıkların zenginlik olduğunu, kusur olmadığını ve hayatın normalliğinde böyle durumların olacağını o küçük yüreklere anlatmak gerekir. Pek kolay bir durum değil farkındayız ama zamanla onlar da kabullenecektir.

Peki Yağız’ın eksik veya davranış problemleri neler diye merak ederseniz hemen açıklayalım. Okuldaki parka gittiğinizde muhtemelen tüm park aletlerine kendisi binmek isteyecektir. Aslında bu tavrı bencillik değil, biraz kıskançlık olarak değerlendirebilirsiniz. Bazen istemediği durumlar olduğunda oyunbozanlık, mızıkçılık, agresif tavırlar (oyuncakları yere atma vb.) veya annesi Kübra öğretmene sınıfa kaçma gibi firar girişimleri yapabilir. Agresif tavırlar göstermesi genelde kendini ifade edemediği veya bir şeyi yapamadığı zamanlarda ortaya çıkıyor. Bazen de grup etkinliklerinde kendisi ayrı takılabilir. Bu durumda lütfen gözünüz Yağız’da olsun çünkü altına tuvaletini yapabilir 😊. İnce motor gelişimi tam olarak yeterli olmadığından kaşık ve çatal tutamıyor, bu nedenle de yemeğini kendisi yiyemiyor. Yemekhanede elinde sadece ekmekle görürseniz şaşırmayın. Bu çok sorun değil çünkü biz evde kahvaltı yaptırmadan okula göndermiyoruz.

Yağız’ın konuşma sorunu olduğunu zaten fark etmişsinizdir. Bu nedenle size Yağızca kelimeleri yazmak istedik.

İlmm   : Çizgi film                             Sisss    : Çiş                                        Hıhhıh : Evet

Bu       : Su                                         Bebi    : Kardeşi                                 Dedaa :Çikolata                    

Mam    : Yemek                                  Baaa    : Anneanne

Ouaa   : Okul                                     Baak    : Park

Üvee   : Köy                                      Diii      : Hayır

 

Bir veli olarak sizden birkaç beklentim var. İzninizle bunları buradan paylaşmak isterim. Yağız’ı lütfen diğer arkadaşlarıyla kıyaslamayın. Yağız diğer arkadaşlarından çok geç öğrenecek bunun farkındayız. Bazen bilecek ama kendini ifade edemeyecek. Konuşma becerisini kazanmak için çok güzel bir ortamı olacağını düşünüyoruz. Yağız’ın okulda kaynaştırma öğrencisi olarak bulunması, onun yaşam kalitesini artırmak ve geliştirmek için önemli bir adım olacağına inanıyoruz.

Sizin ve okulumuzdaki diğer öğretmenlerin yeni eğitim-öğretim yılında başarılarını diler, sağlıklı ve huzur dolu çalışmalar temenni ederim.

 

 

 


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Yağız Mert’in Eğitim Yolculuğu: Umut ve Mücadele

Yağız Mert’in Eğitim Yolculuğu bir umut ve kabulleniş İlk adımlar Yağız Mert doğduğu an, bir buçuk ay süren bir hastane süreci başladı. ...